dimarts, 4 d’agost del 2020

Crítica Social, un blog en renovació


Escric aquesta primera entrada al meu blog HanafiKM, després de desactivar totes les entrades que, des del 2013 i fins l'any 2018, hi he anat publicant, compartint mitjançant aquestes xarxes d'internet. 

Primer voldria comunicar als seguidors i seguidores, als i les lectores que hi han navegat per aquest espai personal -de poesia bàsicament, fins l'any 2018-, o a tots i totes aquelles que han llegit els meus versos i escrits, doncs que tot aquell material aquí abocat fins llavors formarà part del que espero sigui el meu tercer llibre, que vindrà a completar una trilogia que Neret Ediccions ArtSocial s'ha compromés i implicat per publicar-la i difondre així la meva proposta i els meus treballs. 

Però també hauria i vull agraïr les més de 21000 visites que ha rebut aquest blog, des de molts indrets del món, al llarg de tots aquests anys, desitjant ara que aquest mateix espai sigui un laboratori de reflexió, pensament, articles, idees i opinió... sempre des del meu punt de vista personal, coherent amb aquest esperit que dona la meva inclinació per la critica i justícia social. 

Vull remarcar que sempre amb ànim d'aportar i propositiu, per tal d'expressar i sumar el que hom pot i creu, o si més no per intentar comprendre o millorar l'entorn social i polític que ens envolta i que ens reclama participar-hi. 

Per tant a HanafiKM ara tractaré d'abocar-hi material i escrits, però ja no serà usant la poesia. Serà pensament i opinió, crítica i propostes o si m'ès possible també anàlisi.

Amb la present entrada, aquesta, us voldria fer partíceps un altre cop d'aquest espai virtual, on la paraula sempre serà com una corretja de transmissió d'experiències, idees, pensaments i participació de la vida comuna i cultural. No em vull estendre gaire més avui. Sols voldria dir-vos que tornarà a estar actiu aquest blog personal, on m'agradaria hi naveguessiu i participeu si ho voleu; alhora que també vull dir que en la següent entrada us parlaré de la idea subjacent d'aquesta trilogia que Neret Edicions s'ha obert a publicar, per tal d'explicar què m'ha motivat a usar l'expressió escrita, com i per què la he usat i amb quines finalitats. 

Per ara us puc dir que els tres llibres que conformen aquests meu treballs mitjançant La Paraula, dels quals ja s'han publicat dos volums, estan eixoplugats sota la idea (redactada en un manifest l'any 2003, quan tenia jo 24 anys) que vaig titular HACIA UN ARTE MAS HUMANO; un escrit on em vaig proposar com i per què encarar aquest difcil ofici que és l'escriptura i quines finalitats em proposava.

 En la pròxima entrada que publicaré aquí al blog HanafiKM -Crítica Social- intentaré desgranar i compartir aquelles idees que contenia el manifest de joventut que vaig redactar i que avui afortunadament per a mi, s'ha vist materialitzat donant tres llibres, que conten una poesia molt personal, visceral i fora de tota classificació o acadèmia. 

De moment han vist la llum dos volums: UN PUNKI MUSULMÁN (reuneix treballs i obres escrites entre el 2003 i el 2014) ARMA DE SUBSISTÈNCIA (aglutina tots aquells treball en format fanzine que he venut i distribuït pels carrers i trobades literàries) i si el coronavirus o covid19 no ens malment més el país i la cultura, que sembla està en estat de coma induït, també veurà la llum: PENJATS DE LA XARXA. 

Dit i comunicat això, tractaré de expressar-vos les motivacions d'aquell manifest de joventut, en un intent de reescriure'l, ja que en un acte impulsiu el vaig cremar, però he mantigut les idees que han sostingut el meu treball. Per tant, molt aviat publicaré HACIA UN ARTE MÁS HUMANO. EXPLICACIÓ I MOTIVACIONS. Resteu atents i atentes aquells que us heu acostat als meus llibres.