dimarts, 13 de desembre del 2022

Primera persona del singular i verb

O bé, Oficis i Arts, i molt difícils...

Què en sabríeu, si no us regalés escrits on escric que..., 


Vaig anar a un teatre a buscar feina i em van preguntar I a què et dediques tu? Sóc actor i còmic-humorista, vaig dir... I em van respondre És que ja tenim  la plantilla completa... Soms els i les de sempre, des dels inicis som una selecta tria molt acurada d'actors i actrius.


Vaig passar per una editorial i també vaig demanar-los feina... Ets del món del disseny? Van inquirir-me, tot mirant-me de dalt a baix. No. Vaig respondre, Jo sóc poeta, escriptor i pensador amazigocatalà. Ah, caram! Doncs els llibres a publicar durant aquests pròxims  anys ja està decidida i no admetem més autors al nostre catàleg fins el 2030... Ho sentim molt.


Vaig anar al bar de tota la vida, molt desanimat, la veritat és aquesta. Molt desanimat... Ni teatre ni literatura. Sols volia prendre un cafè macciato, fer un macciato rn el meu jorn de buscar jornal. 

I va el propietari, que és molt bromista i descarat que diu,  diu sense pensar les coses més indecoroses i de mal gust... l les diu per provocar o intentar fer la gràcia; i va m'explica, així eh... Tal qual!

Ja tenim a casa nostra el moru més moderno del barri! Benvingut crack! Escolta que busquem cuiner i també un cambrer. Tu que has fet una cosa i l'altre també... Voldries les dues feines per a tu?  Portar tu el bar la cuina i la sala. No hi ha tant volum de feina i tu podries petar-ho. Què? ah, Ja! Vaig respondre-li... Però un moderno com jo sols podria ser artista. Et deu fer ràbia a'xò ser'moro artista, ique et diu

No visc per a sols treballar. Ni sóc un 3 empleos en 1. Un màquinas del ram hosteler, sí ho sóc. Certo! Però no curro ja jo en aquest sector. Hi ha molt intrussisme professional i explotació laboral a titulats, i no premiats. Segueixi treballant i, ep! Tributant! Que he de seguir cobrant la meva prestació... Mira que ets un blanc perfecte tu! Més morro que no pas esquena... Va, va! I que et poso...? Va dir-me dissimulant la rabieta que li vaig ocasionar. Doncs vull una copa de cervesa, una tapa de morro fregit i unes llesques amb xoriç... 


I arrufant nas i llavis i fent burla de la meva comanda...va anar cap a la cuina. Va preparar les dues  tapes. Va passar per la barra i em va servir una canya. Va agafar coberts d' un cistell posat a l' entrada del bar i va començar a voltar barra, sala, menjador i també la terrassa... Buscant-me.

 I res no pas que sí no i 'moraleja'...?

Ja havia decidit marxar al bar de més avall a fer un cafè. I ho he acabat executant. I es que avui la broma no venia gens al cas. Gens ni mica tampoc oferir-me tres feines en una. Li vaig voler retornar, doncs, la broma i de molt mal gust. Ja que aquesta era la feina que m' oferia... Estar arreu i enlloc. Apa! Bon dia!