dijous, 25 de maig del 2023

Però ho faré. Ho sé, i no...

 














No sé què sóc ni sé qui seré.


Si és que sóc tant important o si seré ningú.


No sé si estimo o si seré odiat.


No sé si sóc amic o si seré jo l'enemic, després de Rússia o abans les persones,                                                           Immigrants.


No sé si sóc recordat o si seré un oblidat.


No sé si estic al cor d'algú o si seré el problema per a algú...


No sé si estudiar o si seguir ignorant.

No sé si sóc massa afortunat o em sentiré molt desgraciat.


No sé si sóc completament persona o si seré un deshumanitzat.


No sé si sóc cuiner o bé si seré famèlic. 


No sé si m'he trobat o si em sentiré sempre perdut.


No sé si tinc jo una mare o  si mai seré jo pare; o bé si tenint una filla i un fill, si llavors, em faran avi...


No sé si sóc d'aquí o si seré estranger també allà...


No sé si escric gaire  bé i no sé si mai més publicar res.


No sé si avui em sento bé o  si demà encara em sentiré encara malament.


No sé si estaré enlloc o si podré anar i estar a arreu.


No sé si sóc estimat o si demà passaré les hores tant sol.


No sé què passa allà fora ni sé que passarà per dins meu, tant sol, tant lesionat. O sóc un privilegiat i no em sé?


No sé perqué ha passat el dia avui així i no sé com el passaré demà...


No si sóc poeta o si sols quedarà de mi i ma vida, tot jo fet un cromo.


No sé si tinc amor o si voldré la resta de ma vida estar sol, o bé si serem un amor de tres persones, en amunt...


No sé si estic cansat, o si recuperaré les forces.


No sé si tinc fred o si em cremaré de calor.


No sé si ric fent acudits, o seré jo un acudit que farà plorar als pobres...


No sé si sóc un diamant en brut o si seré or plata o bronze.


No sé si sé ben bé res, o si mai sabré que no en sé res de res. No sé si de ningú res en sabré mai més, o bé si ningú sabrà mai més res de mi...


No sé si estic boig o si seré tot un foll, d'aquells que no s'obliden i triomfen, i en vida.


No sé si sóc home ni sé si mai em canviaré el meu cos prim.


No sé si vull saber o si sabré aprendre a ignorar.


No sé si podré perdonar i no sé si seré jo perdonat.


No sé si m'he equivocat o si seguiré com sempre, encertant. (?)


No sé si el 'no saber' és un camí que guia a la serenitat, o si la vida ens guia sense saber que els sentiments ens cosiran i estriparan.


No si és que jo no callo mai. Però ho faré. Ara, sí! Ho sé, i no!


Parlaré i en sabré? No ho sé...


O sí! No ho sabré mai de ben segur, a'xò... 

Exactament. No ho sabré tot ni mai?


Visca els llibres! O bé, Visc a un llibre 

O bé a dos...?

A voltes visc a tots i a cada dels llibres llegits i en curs...

Llibreria o bé biblioteca?

Sí a tot. I no a res...

Gràcies. Moltes.

 I no...  De res!